Reguli de utilizare a serviciilor RDS

1. Introducere

1.1. Aceaste reguli de utilizare a retelei si serviciilor RDS sunt valabile pentru toți Beneficiarii RDS sau alte terțe părți care folosesc reteaua RDS ca mediu de comunicare. RDS nu tolereaza nici un abuz direct sau indirect prin folosirea retelei sale chiar daca este originat de la Beneficiarii RDS, de la clientii Beneficiarilor RDS sau orice terta parte ce foloseste reteaua RDS ca mediu de comunicare.

1.2. RDS crede ca eliminarea SPAM-ului si a abuzurilor vor rezulta intr-un Internet mai ieftin, mai bun si mai eficient pentru clientii sai.


2. Definitii

2.1. RDS defineste ca abuz sau folosire ilegala a retelei:
·       Orice e-mail comercial (comunicare comercială prin intermediul poștei electronice) care este trimis catre o adresa a unui destinatar ce nu a cerut si confirmat în mod expres dorința de a primi astfel de mesaje. E-mail-urile comerciale includ si nu se limiteaza la: reclame, sondaje de opinie, oferte promotionale etc. Aceste tipuri de mesaje sunt denumite “Unsolicited Broadcast Email”/”Unsolicited Comercial Email” si vor fi referite in continuare ca SPAM.

·       Generarea unui trafic neobisnuit de mare cu scopul de a supraincarca conexiunea unui server sau a unui utilizator internet, sau pentru a epuiza resursele serverelor blocand access-ul utilizatorilor legitimi. Acest tip de abuz va fi definit in continuare ca „flood”.

·       Orice activitate ce are ca scop accesul, obținerea și/sau modificarea de informații/resurse ce nu au un caracter public. Aceste tipuri de activitati includ, fara a se limita la acestea: exploatarea breselor de securitate pe alte calculatoare conectate la Internet, cautarea de  breșe de securitate a unor calculatoare conectate la Internet, folosirea de servicii tip “proxy” fara acordul propietarului acestor servicii.

·       Trasmiterea, distribuirea si stocarea de materiale ce violeaza legile in vigoare, sunt protejate prin copyright, marca de comert, de fabrica sau de serviciu, sau orice alt drept de propietate intelectuala fara autorizatile necesare, fara a se limita doar la acestea.

·       Trasmiterea, distribuirea si stocarea de materiale obscene, pornografice, dicriminatorii, rasiste sau care violeaza legile de control al exportului in vigoare.


3. Reguli RDS

3.1. Rețeaua RDS poate fi folosită de către Beneficiarii săi pentru a se conecta la alte rețele și Beneficiarii rețelei RDS înteleg că trebuie să se conformeze tuturor regulilor de utilizare a acestor rețele. Orice incercare de violare a securității rețelei RDS sau a oricarei alte rețele conectate la Internet sau orice încercare de abuz sunt interzise.

3.2. Beneficiarii RDS înteleg că RDS nu poate avea controlul informației care circulă prin rețeaua RDS. Orice supraîncărcare a rețelei RDS de tip „flood” sau alt tip va fi considerată o folosire neautorizată a rețelei RDS și este de aceea interzisă. În mod similar, folosirea de “IP multicast” fără permisiunea RDS este interzisă.

3.3. Beneficiarilor RDS sau oricăror terți care folosesc rețeaua RDS le este interzis și nu trebuie să permita la rândul lor să folosească rețeaua RDS pentru a trimite SPAM-uri și de a abuza de ea. În cazul în care se trimit email-uri in masă, expeditorii trebuie sa păstreze date ce atesta aprobarea fiecarui destinatar de a primi astfel de mesaje înainte ca mesajele sa fie trimise. Daca astfel de dovezi nu există, RDS poate considera după propria sa apreciere că aprobarea nu a fost obținută si va considera abuzivă utilizarea retelei. RDS nu este responsabil pentru conținutul nici unui mesaj, indiferent dacă mesajul a fost trimis de catre un Beneficiar RDS sau de un terț.

3.4. Beneficiarilor RDS le este interzisa folosirea de servicii de tip “proxy” fără acordul proprietarului acestui serviciu.

3.5. In anumite cazuri, RDS poate bloca traficul spre/dinspre anumite IP ce nu fac parte din reteaua RDS, daca se considera ca acele IP-uri sunt folosite pentru a distribui SPAM, flood, sunt “open relay” sau sunt folosite pentru obtine access la resurse ce nu au caracter public. In aceste cazuri nici un client nu va mai putea trimite/primi trafic de la acele adrese.

3.6. RDS poate bloca traficul care se face pe un anumit port TCP/IIP dacă Beneficiarul sau alti terți folosesc aplicatii care fac “flood“ folosind portul respectiv sau acel port este susceptibil de favoriza transmiterea de virusi sau orice alt tip de trafic care ar putea afecta reteaua RDS.

3.7. Beneficiarii RDS sunt responsabili ca ei, clientii lor si partenerii lor sa respecte aceste reguli de utilizare. Beneficiarii RDS vor fi raspunzatori pentru toate abuzurile facute de ei, de clienti sau partenerii lor, prin legatura lor la reteaua RDS.

3.8. Beneficiarilor, care folosesc legatura la reteaua RDS pentru activitati ce incalca prevederile prezentei anexe sau ai caror clienti folosesc folosesc legatura la reteaua RDS pentru activitati ce incalca prevederile prezentei anexe, li se poate supenda serviciul furnizat pe o perioda nedeterminata in termen de 24 de ore sau imediat, fără notificare, in functie de gravitatea problemei. Daca serviciul este oprit imediat RDS va incerca sa contacteze Beneficiarul cit mai curind posibil, pentru a-l informa despre situatia aparuta. RDS va investiga toate plangerile legate de acest tip incidente, primite de la terti, si va coopera cu institutiile legale pentru detectarea cauzelor si autorilor acestor incidente. Daca RDS primeste o plangere, indreptata catre un Beneficiar al sau (sau client al unui Beneficiar, partener al unui Beneficiar), aceasta va fi trimisa catre Beneficiar pentru a fi rezolvata; RDS va lua masurile specificate in acest articol.

3.9. Beneficiarii ce administreaza un un domeniu Internet, au obligatia de a configura doua casute postale: postmaster@domeniu.ro si abuse@domeniu.ro. Mesajele trimise catre aceste adrese trebuie citite de persoane in masura sa ia decizii pentru solutionarea problemelor raportate. De asemenea toti Beneficiariii sunt obligati sa anunte RDS care sunt persoanele ce pot lua masuri ca astfel de probleme sa nu se mai intimple.

3.10. RDS nu discuta decit cu Beneficiarii sai directi. Este raspunderea Beneficiarului de a discuta cu clientii sai pentru a rezolva problemele aparute.

3.11. Beneficiarul are obligația să configureze echipamentele sale astfel incât acestea:
a. să nu raspunda la cereri ARP venite din rețeaua RDS pentru alte  adrese IP decât cele alocate de către RDS. În acest scop clientul este obligat:

·       să nu seteze pe interfețe direct conectate la rețeaua RDS alte adrese IP decât cele alocate și comunicate de către RDS. În aceasta categorie intră și adresele IP folosite de către Beneficiar în rețeaua locală și care nu sunt separate printr-un echipament Layer 3 (router) de rețeaua RDS

·       sa nu activeze pe nici o interfată diirect conectată cu rețeaua RDS optiunea "proxy-arp" și o va dezactiva pe echipamentele care o au activată în mod implicit (de exemplu routerele marca Cisco)

b. să nu răspundă la cereri de tipul BOOTP, DHCP și alte cereri de configurare venite  din rețeaua RDS. În acest scop, dacă se folosesc astfel de servicii pentru rețeaua locală a Beneficiarului, ele trebuiesc dezactivate pe interfața direct conectata la reteaua RDS.

c. să nu trimită spre rețeaua RDS cereri de modificare a rutelor pentru alte adrese de IP decât cele alocate de către RDS sau aparținând Beneficiarului. În acest scop, nu se vor activa și folosi pe interfața direct conectate la reteaua RDS protocoale de anunțare dinamică a rutelor, altele decât cele convenite cu RDS, și se vor dezactiva protocoalele  de tip RIP/OSPF.

d. să nu trimitaâ spre rețeaua RDS pachete de tipul "ICMP redirect" pentru alte adrese IP decât cele alocate de către RDS.

e. să evite trimiterea spre rețeaua RDS a altor pachete de tip “broadcast” decât cele strict necesare (tipul ARP), acestea din urmă trebuind să respecte un algoritm de mărire a intervalului de interogare, care să ajunga la peste 1 (una) secundă în cazul în care nu se primește răspuns.


4. Recomandari
4.1. Beneficiarul trebuie sa tina la curent RDS cu numele si adresele de contact pentru persoanele ce pot solutiona problemele descrise in prezenta anexa.

4.2. Beneficiarul trebuie sa isi educe angajatii si clientii pentru a respecta aceste reguli.
4.3. Beneficiarul trebuie sa investigheze rapid orice plangere care a fost primita de la RDS.
4.4. Cind Beneficiarul trimite mesaje de e-mail (postă electronică) către o listă de destinatari, trebuie să se asigure că are confirmarea fiecărui destinatar din acea listă.